girlsfromstarstable

Inlägg publicerade under kategorin ∞ Våra hästar ∞

Hej!


Som ni vet så kommer det ju komma en till filur hem till Familjen Bravestone. Han kommer vara det första köpet jag gör efter att jag blir SR igen (EDIT: KÖPTE HONOM INNAN JAG VART SR). Idag tog jag tag i lite arbete och kikade in just WolfTear som han kommer heta. Han är en svart hingst, på 9 år. En rätt stor gosse med fina strumpor och fin bläs.


Tydligen är han en dressyrhäst men också hoppnings häst. Dock skulle jag vilja rikta in honom på terräng så att man kan köra championat med honom.


Fick höra av en man att han är lugn, lättskrämd och försiktig. Den lättskrämde gubben tänker jag träna bort med tiden.


På annonsen stod det även att han behöver en bestämd & lugn ryttare, eftersom han inte gillar att stå i rampljuset själv och styra och ställa.  Detta är bara något jag fick reda på av hans tidigare ryttare. Dock så tror jag att han kommer förändras när han får träffa mig & mina andra hästar.


(Lite preliminär fakta)


Kön: Hingst

Ålder: 9 år

Födelsedatum: 1 Juli 2005

Mankhöjd: 168 cm

Färg: Svart, med svart man & svans samt vita strumpor och vit bläs

Inriktning (nu): Dressyr & hoppning

Namn: WolfTtear
Smeknamn: Duster


Detta är bara preliminär fakta, när jag rider in honom lite hos mig så kommer det mer.


XOXO, Andrea

Hejsan!


Snart drar jag, min familj & några vänner till gamla staden! Det är riktigt fint där :3 Vi ska äta middag & gå omkring lite grand. Riktigt trevligt kommer det bli!

Har också bestämt mig för att bli LT StarRider när det blir typ 4000 sc-helg. Då kan jag köpa allt jag behöver, en outift till mig och mina hästar och även en till urgullig häst, Wolftear! Han är en svart Oldenburgare med vita strumpor och it bläs. Han har knoppad man & seriöst, han är min drömhäst. Längtar tills även han kommer!♥


Hade tänkt att köpa Wolftear först & få upp honom i en lite högre level. Sedan kommer AshBelle och sist men inte minst LionKing. Längtar verkligen, känner att Wolftear kommer bli en bra dressyr / hopphäst.

Hade ingenting "kul" att skriva om så detta vart ett random inlägg igen. Hoppas ni gillade det ändå! ♥


XOXO, Andrea♥

Hej, jag hade tänkt prata lite om Prince bakgrund.


Prince är från början min häst han föddes på min gård men blev senare såld till en barnfamilj. Föräldrarna i familjen trodde att barnen kunde rida in Prince själv men det slutar aldrig bra. Han blev sur och envis. Det slutade med att familjen sålde honom vidare utan att jag visste nåt. Då hamnade han hos en hästtränare i Fort Pinta som lät sin flicka rida honom. Hon var väldigt arg och bestämd och var van vid hästar som gjorde som hon ville och INTE hade sin egen vilja, så att när Prince inte gjorde som hon ville använde hon spö och slog honom. Hennes far som inte brydde sig om var, hur eller när hennes dotter red märkte inte att Prince blev fel behandlad och fick för lite mat. Då en dag fick jag ett samtal det var min mamma som svarade och hon sa att det var till mig. Det var en kvinna som bodde i fort pinta, hon berättade att hon hade hittat prince uppbunden i en spilta med en för liten grimma och hästdynga upp till knäna. Hon hade frågat lite folk och det visade sig att familjen hade flyttat och lämnat Prince. Bara en dag senare var jag framme i fort pinta. När jag kom in i stallet så var det som att gå in i en soptipp det låg skräp och dynga överallt och mitt i stallet in en liten trång spilta stod han, min lilla Prince. Självklart blev jag rädd när jag såg honom men det var ändå något inom mig som sa åt mig att han skulle bli bra. Jag fick på något undeligt sätt med mig honom till silvergladebyn där vetrinären hjälpte honom. Han hade ett stort sår på sidan och skavsår efter grimman. Han fick bo hos mig och när han hade blivit bättre försökte vi sälja honom men ingen ville ha honom och han blev bara surare och räddare. Efter den 6 köparen hade sagt nej så bestämde jag att jag skulle behålla honom själv. Mamma sa bestämt bnej och sa att jag skulle växa ifrån honom så fort men jag var bestämd, Wildprince Skulle få en chans till! Så jag började leda honom efter vetrinärens råd och efter 2 månader började jag rida honom.

Nu har det gått ett år och han är min lilla favorit. Han går lektioner en dag i veckan och vi tränar för att han ska bygga upp sina ryggmuskler mer men nu för några veckor sen blev Prince halt och jag har precis börjat rida honom igen. 

Och för alla som inte vet eller har sätt oss så kan jag säga att om ni möter en brun och vit skäckig ponny som studsar fram som en ping-pong boll så e det vi. 

Hoppas att det var något att läsa, SES!

   

 

XOXO, Esther

  Hej,

Eftersom jag berättade om Foxeye´s bakgrund, tyckte jag att det var dags för Snowkiss också! ♥


Snowkiss är min starthäst, en vit hingst med starka hovar!


När jag anlände till Jorvik, fick jag välja Snowkiss som häst under sommaren. Han vann mitt hjärta direkt! Det jag fick höra av Thomas (i Moorland) var att Snowkiss föddes i Jarlaheim en varm sommardag i augusti 2002, den 3. Hans mamma dog dock strax efter födseln. När han blev 4 år började barn rida honom. Han var på en ridskola och var känd där genom sin lugna attityd och sammarbetsvilliga vilja. Dock märkte även lärarna där att det inte riktigt var roligt för honom så han flyttade till Silverglades hästsportcenter där han började tränas i hoppning och dressyr! När han kommit in på hoppning så skedde en liten olycka, han fastnade med sitt ben vid ett hinder och dunsade ner på marken. Hans ben hamnade under hans kropp och en skada skedde. Dock hann veterinären hjälpa honom i tid så han började träna lite lätt igen efter 3 månaders paus!


När Thomas Moorland hörde att jag skulle komma till Jorvik fick jag honom till låns, mitt hjärta fastnade för honom och jag bestämde mig för att köpa honom och sedan dess har vi alltid  haft kul!


Han är gärna ute i skogen och hoppar över stockar och staket, men även i ridhuset där han kan träna dressyr och hoppa lite till ;)


Speciell häst, det är han minsann! ♥

// Andrea




 

Hej!


Tänkte berätta lite om mitt stos bakgrund, Foxeye! :)


Jo, hon föddes den 23 Februari 2007. Hennes mamma, som sprungit iväg från stallet några nätter innan, födde lilla Foxeye under ett fallet träd medan snön flög omkring. Ägarna hittade till slut henne och Foxeye trygga och nöjda nästa dag. Foxeye togs in på undersökning när dem kom hem, trots allt är hon ett litet föl och det är alltid bäst att kolla om något gått snett. Men nej, hon var stark och fin!


Foxeye började ridas då hon var 3,5 år. Eftersom hennes dåvarande ägare inte hade någon "bra" erfarenhet av att rida och träna hästar red hon Foxeye  inte henne så ofta, så Foxeye blev väldigt olycklig.


Under denna tiden ville hon inte äta något, hon började bli olydig och väldigt agressiv. Därför gav dom bort henne till en man i Fortpinta. Han visste vad han skulle göra och började på en gång arbeta med henne. Han märkte snabbt att det hon brann för var hoppning och terräng! Hon började äta, och blev den glada hästen som alltid var omtänksam. Dock kände mannen att andra hästar behöver hans hjälp, så hon hamnade hos mig.


Foxeye träffade Snowkiss och det klickade mellan dem direkt. Dom är bästa vänner och busar alltid. Själv känner jag att Foxeye kommer alltid vara speciell för mig, precis som Snowkiss. Det klickade mellan oss alla direkt<3  


  


Hej, jag är en av oss tre tjejer som skriver på denna blogg!


På bilden ser ni mig, Cassandra, och min underbara häst Silverfire.

Jag tänkte berätta lite fakta om min häst, så let´s start:


· Namn: Silverfire

· Ras: Jorvikiskt varmblod

· Kön: Hingst

· Ålder: 10 år


· Om min häst...


En lekfull och glad häst som älskar sin ryttare, som har en livlig och kärleksfull blick. Hoppar och tävlar gärna, varje tävling blir ett nytt äventyr. En sann ryttare behöver en sann häst, därför valde jag min häst - Silverfire!

//Cassandra

Hej!

Lite fakta om Foxeye kommer här! c:


Namn: Foxeye

Smeknamn:  Fay

Ålder:  6 år

Kön:  Sto

Ras:  Dansk varmblod

Mankhöjd: 163 cm

Färg: Brun


Räven är ett riktigt litet busfrö! Hon är ju trots allt väldigt ung ;) Hon fyller år den 23 Februari, så om några månader blir hon 7! Man kan tro att hon är busig på banan också, men nepp. Hon tar lopp väldigt seriöst. Speciellt de hon tycker är roliga, t.ex terräng. Det som hon brinner mest för är hoppning & terräng. Det märkte både jag & mannen i Fortpinta efter några dagar med henne. Till skillnad från Snowkiss kan Räven bli lite skraj och osäker inför lopp. Därför är det bäst att man själv håller sig lugn och tränar mycket med henne! Hon har utvecklats riktigt mycket sedan jag klev upp på henne för första gången. Haha, minns att jag trodde att det skulle ta ett bra tag innan vi två skulle köra de mer allvarligare loppen! För övrigt är hon riktigt rar och lyssnar för det mesta på både Snowkiss & mig.  Jag tror att hon kommer komma riktigt långt i framtiden ;)♥


 

XOXO, Andrea♥

 


Namn: Wildprince

Ålder: 4år

Ras:Jorvikisk Ponny

Kön: Hingst

Övrigt: En pigg busig ponny som älskar äpplen och att bocka i full fart,   men han är mycket gosig när man är känna honom. Han är startad men har inte vinnit något ÄN!  <3 Han ägs av Esther.

 

//  

♥ Presentation♥


Vi är 3 tjejer som spelar Starstable dagligen. Vi skriver inte våra riktiga namn men vi kallar oss Andrea, Esther & Cassandra. Vi bloggar om Starstable och lite redigeringar.
// Esther, Andrea & Cassandra.
P.S Klicka på bilderna så blir dom större.

♥Kategorier♥

♥ Senaste inläggen ♥

♥ Omröstning ♥

Om ni skulle köpa en häst, och ni bara fick välja en av dessa, vilken skulle det vara? ♥
 Ponny - skäck
 Dansk Varmblod
 Andalusie - Fuxfärg
 Selle Francais - skäck
 Arabisk Fullblod - Svart

♥ Fråga oss ♥

1 besvarad fråga

♥ Arkiv ♥

♥ Gästbok ♥

♥ Kalender ♥

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015
>>>

Snowkiss aka Santex

Santex

   

Foxeye aka Fay

Fay

 

IceBoy

IceBoy

 

Superstar aka Sibella

 

LionKing aka Simba

 

Miniprincess aka Melodi

 

AshBell aka Abella

 

Wolftear aka Duster

 

GreyAngel aka Angel

Angel

 

Ashheart aka Iddy

Iddy

 

PopStar aka Poppe

Poppe

  

Wildprince aka Prince

Prince

    

Skylove aka Skrållan

    

Starfighter aka Kenny

 

Frostchild aka Lillagubben

 

 

 

(Bättre bild kommer)

Blueblood

 


Ovido - Quiz & Flashcards