girlsfromstarstable

Direktlänk till inlägg 5 december 2015

Hej det var länge sedan!

Hej det var länge sedan! Jag har typ helt glömt bort denna blogg nu. Det är typ snart 1 år sedan jag skrev här sist. Jag har ju min nya blogg nu som heter estherloudfield.blogg.se 
Titta gärna in den! 
Men jag tänkte bara för ovanlighetens skull, och för att det snart är jul, lägga in ett inlägg här. Så hoppas ni tycker om det! :) 
 
Idag gjorde jag den nya juluppdragsserien i gallerian. Dessa uppdragen var helt nya för i år och jag tykte dom var ganska roliga. Man fick hjälpa dom i affärerna med lite olika saker och det var kul. Man fick inte så särskillt mycket varken pengar eller xp för uppdragen men det var kul ändå. 
 
 
 
 
Först pratade man med vaktmästaren och fick julpynta i själva "entre" hallen, typ där man kommer in. Man fick ställa ut julbockar, hänga upp gilanger av julgransris med mera. Sen så  ville han att man skulle dela ut leveraner till de olika butikerna.
 
Jag gick först till Gordon i klädbutiken. 
Där fick man först hjälpa honom med att pack upp alla nya kläder som hade kommit till butiken, som tröjor, klänningar. 
 
 
Sen så fick man hjälpa en kund, som råkade vara en bobcats, att hitta rätt storlek på klänningen. Efter det så var man tvungen att slå in klänningen för att det kulle vara en julpresent. Efter det skrev Gordon på att han hade tagit emot leveransen och uppdragen med honom var slut.  
 
Sen gick jag till Clementine. 
Hos henne var det full julrusning och man fick hjälpa till med allt från att torka bord till att ta beställning. Först när man pratat med Clementine så fick man servera te till kunderna som satt på caféet.
 
Efter det så skulle hon skriva en lista och då skickade hon iväg en för att plocka upp kundernas disk, och sen ge påfyllning till kunderna som ville ha mer te. När man sen gjort det ochpratade med henne igen så tyckte hon att kunderna hade smutsat ner och då ville hon att man skulle torka av borden. Jag tyckte dessa uppdrag var roliga men att det var lite för många för att man inte skulle bli lite utråkad av att sprinag fram och till baka. Sen sist innan hon kunde skriva på att hon hade tagit emot leveransen så skulle man dela ut lussekatter till dom som satt på caféet. Efter det skrev hon på och jag stack snabbast kvickt så jag skulle slippa att jobba mer... xD 
 
Sen gick jag till Alyx i hennes hästutrustningsbutik. 
Där skulle hon iväg på något ärende och man fick vakta/  jobba i butiken istället för henne. 
 
 
 
 
Detta tyckte jag var den roligaste delen i uppdragsserien. Även fast man inte gjorde något så var det kul. Sen efte detta fick man hjälpa henne att packa upp sakerna hon hade beställt och efter det skrev hon oxå på att hon tagit emot leveransen. När detta var färdigt gick man tillbaka till baktmästaren och lämade in "kivttorna" på att dom hade fott sin leverns. Efter det fick man en julönskning, han återgick till att skura golv och uppragsserien var slut. 
 
För att sammanfatt det hela så var det en rolig updragsserie med hyfsat varierande uppdrag. En rolig tvist på julen. :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Här är ett citat. Om ni kollar min andra blogg estherloudfield.blogg.se så känner ni nog igen dom! <3   // Esther ...

Jag red ut en sväng på Thessan nu på kvällen och vi kom till galoppbanan där jag lät henne gå runt och titta lite.      Sen så var jag och såg på Raptors uppträdande vilket var coolt!     Sorry för att det var länge sedan, men som jag...

Hej här kommer tiderna för alla championat. Tror jag.... Det kanske inte stämer helt med på ett ungefär. :) Måndag: 15:30 ponny champ 16:00 Firgrove champ 17:30 jorvikstallets champ och ponny champ 18:00 moorland champ och fort pinta cham...

15

  Äntligen har jag levlat upp Kenny i level 15! Det känns som om det tog en evighet....    XOXO, Esther <3 ...

♥ Presentation♥


Vi är 3 tjejer som spelar Starstable dagligen. Vi skriver inte våra riktiga namn men vi kallar oss Andrea, Esther & Cassandra. Vi bloggar om Starstable och lite redigeringar.
// Esther, Andrea & Cassandra.
P.S Klicka på bilderna så blir dom större.

♥Kategorier♥

♥ Senaste inläggen ♥

♥ Omröstning ♥

Om ni skulle köpa en häst, och ni bara fick välja en av dessa, vilken skulle det vara? ♥
 Ponny - skäck
 Dansk Varmblod
 Andalusie - Fuxfärg
 Selle Francais - skäck
 Arabisk Fullblod - Svart

♥ Fråga oss ♥

1 besvarad fråga

♥ Arkiv ♥

♥ Gästbok ♥

♥ Kalender ♥

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015
>>>

Snowkiss aka Santex

Santex

   

Foxeye aka Fay

Fay

 

IceBoy

IceBoy

 

Superstar aka Sibella

 

LionKing aka Simba

 

Miniprincess aka Melodi

 

AshBell aka Abella

 

Wolftear aka Duster

 

GreyAngel aka Angel

Angel

 

Ashheart aka Iddy

Iddy

 

PopStar aka Poppe

Poppe

  

Wildprince aka Prince

Prince

    

Skylove aka Skrållan

    

Starfighter aka Kenny

 

Frostchild aka Lillagubben

 

 

 

(Bättre bild kommer)

Blueblood

 


Skapa flashcards